Bedrijven doen er tegenwoordig alles aan om gezien te worden. Dit gaat veel verder dan een banner op de website of een poster voor het raam. Gepersonaliseerde cadeaus en kleding dragen vandaag de dag bij aan de vergroting van naamsbekendheid en merkbeleving van bedrijven. Een veelvoorkomende manier om je bedrijf te promoten is met bedrukt textiel, dat bijvoorbeeld door personeel op de werkvloer of tijdens speciale evenementen gedragen wordt. Maar waar moet je op letten bij het bedrukken van textiel? Wij geven je enkele tips.

1. Kwaliteit

Als bedrijf heb je altijd te maken met een bepaalde identiteit en imago. Dit imago wil je graag behouden en verbeteren. Om je identiteit zo goed mogelijk te communiceren en aan je imago te werken, laat je dit zien in alle reclame- en marketinguitingen.

Wanneer je gebruik gaat maken van bedrukt textiel, ongeacht voor welke doeleinden dit wordt ingezet, verwacht je een zekere kwaliteit. Of je nou het personeel in de bedrukte textiel laat lopen of klanten en relaties blij wilt maken met een bedrukt relatiegeschenk, de kwaliteit moet goed zijn. Dit zegt namelijk alles over je bedrijf: als de spullen met jouw logo van slechte kwaliteit zijn, associëren mensen dit ook met jouw merk.

2. De relevantie

Kies je voor een pet, polo, badlaken of keukenshort? Je kunt allerlei soorten textiel laten bedrukken, dat is duidelijk. Belangrijk is om na te denken over de relevantie van het product. Welk type textiel heeft het meest raakvlak met jouw bedrijf en met de persoon/organisatie waar je het aan cadeau geeft?

Vanzelfsprekend is een schort vooral interessant voor bedrijven in de horecabranche. Badlakens passen daarentegen weer beter binnen reizen en toerisme. Denk dus goed aan de doelgroep en de bruikbaarheid van het geschenk.

3. De maat

Bedenk goed in welke maten je textiel besteld. Een bedrukt T-shirt kan hartstikke leuk zijn, maar als het shirt veel te groot of te klein is zal niemand het dragen. Erger nog, het kan voor heel ongemakkelijke situaties zorgen: “Heeft hij me nou echt zo dik ingeschat?” of “Leuk cadeau, maar ik pas het niet…” hebben beiden een negatief effect op het imago van je bedrijf.

Wanneer je kleding wilt laten bedrukken voor personeel, zorg er dan voor dat je de juiste maten van iedereen verzamelt. Als je doelgroep minder nauwkeurig gemeten kan worden en je twijfelt echt over de maat, dan kun je misschien beter voor ander textiel gaan dan een T-shirt.

4. Opdruk oppervlakte

Maak goed gebruik van de oppervlakte van het textiel. Het zou zonde zijn als je een logo net zo klein op een polo plaatst als bijvoorbeeld op een aansteker. De opdrukoppervlakte is groter, dus maak hier ook slim gebruik van. De kans is dan ook groter dat je bedrijfslogo opvalt!

5. Kleurgebruik

Tot slot is het verstandig om goed na te denken over het kleurgebruik en dan met name over de combinaties van kleuren. Als het bedrijfslogo veel wit bevat, is het niet handig om dit op een wit T-shirt of witte pet te laten bedrukken. Daarbij moeten de kleuren ook aansluiten op het imago van het bedrijf. Kies dus niet zomaar een kleur, maar motiveer elke keuze.

Overigens kan het ook waardevol zijn om een drukproef bij het drukbedrijf op te vragen, zodat je zeker weet dat het eindresultaat je bevalt voordat je een complete batch drukt.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>